QUICK REFERENCE GUIDE BIRTH ALARM MOBILE PREMIUM
Je hebt een Birth Alarm Mobile Premium gehuurd bij HippoSupport. Deze is al helemaal voor je in geprogrammeerd en klaar voor gebruik en je hebt bij het ophalen uitleg gekregen over de werking van het apparaat. De ervaring leert dat er tijdens het gebruik nog wel eens wat twijfel kan ontstaan, daarom deze Quick Guide. De meest basale functies zijn hierin nog even aangestipt. Wil je meer weten over het inprogrammeren van de telefoonnummers, het inschakelen van de slaapstand of andere complexere functies? Dan verwijzen wij je naar de uitgebreide handleiding die je bij het apparaat hebt gekregen, of neem contact met ons op; info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.
- Aan- en uitzetten van de Birth Alarm
- Houd de meegeleverde schroevendraaier (met de magnetische achterkant) enkele seconden met de achterkant tegen het rode blokje (net onder het – symbool) op de
- Als het lampje groen knippert, kunt u de schroevendraaier weghalen.
- De geboortemelder is nu actief, plaats hem in de hoes en bevestig deze aan het halster van de merrie.
- Zet de geboortemelder uit door de schroevendraaier weer enkele seconden tegen het rode blokje te houden.
- Zodra het lampje rood brandt, is de geboortemelder uit.
- Testen van de Birth Alarm
- Schakel de Birth Alarm in
- Zet/houdt de Birth alarm in verticale positie
- Wacht enkele seconden tot het GSM lampje gaat knipperen (wanneer de Birth alarm in de slaapstand staat, zal deze pas inschakelen als u na 20 seconden de Birth alarm weer platlegt)
- De Birth Alarm zal nu het eerste in geprogrammeerde nummer gaan bellen.
- Wanneer het alarm afgaat
- Als uw merrie 8 seconden of langer plat ligt, gaat de Birth Alarm bellen met het eerste nummer dat in geprogrammeerd is.
- !!! NEEM NIET OP !!! Dit klinkt tegennatuurlijk, maar u neemt de telefoon niet op als het alarm gaat. De Birth Alarm stopt na enkele seconden vanzelf met bellen. Als u wel opneemt, raakt het beltegoed op en zal de Birth Alarm niet meer werken.
- Zorg dat de VOICEMAIL van alle ingeprogrammeerde nummers UIT staat, zowel bij het niet opnemen, als bij het “wegdrukken” van het inkomende gesprek. Als de voicemail niet uitstaat, worden onnodige belkosten gemaakt (die niet inbegrepen zijn bij de huurprijs) en raakt het beltegoed snel op. Als het beltegoed op is, werkt het alarm niet meer. Wij kunnen dit niet op afstand oplossen. Voorkom dus problemen en zorg dat de voicemail uit staat.
- Bel nu de Birth Alarm terug. Het apparaat herkent dan dat het Alarm is gezien en stopt met bellen.
- Wanneer niet direct wordt teruggebeld, zal de Birth Alarm het tweede en vervolgens derde en vierde nummer gaan bellen. Als de Birth alarm alle in geprogrammeerde nummers heeft gebeld en er is nog niet teruggebeld naar de Birth alarm, dan begint deze weer met bellen van het eerst in geprogrammeerde nummer.
- Als alle in geprogrammeerde nummers minimaal 1 keer zijn gebeld, zal het apparaat een status SMS sturen, met daarin informatie over GSM bereik, batterijstatus, lighoek, duur van de wee, etc.
- Is er geregeld loos alarm?
- Bij HippoSupport adviseren wij altijd om een camera op de stal van uw drachtige merrie te plaatsen. Zo kunt u snel controleren of er echt iets aan de hand is als het alarm af gaat.
- Gaat het alarm vaak (meer dan 2/3 keer per nacht) af zonder dat er iets aan de hand is? Controleer dan of uw merrie misschien veel plat slaapt. In dat geval kunt u de slaapstand activeren. Zie hiervoor hoofdstuk 8.1 in de uitgebreide handleiding, of neem bij twijfel contact met ons op; 06-465 94 220.
Download via de link hieronder een PDF van deze Quick Reference Guide.
Quick Reference guide
Heb je vragen over het huren of de werking van de Birth alarm?
Als je na het lezen van deze Quick Reference Guide vragen hebt over de werking van het apparaat (of over het huren van een alam), bekijk dan onze pagina met veelgestelde vragen. Staat je vraag daar niet tussen? Neem dan vooral contact met ons op; info@hipposupport.nl / 06-465 94 220 of het contactformulier hieronder.